Mar 21, 2011

owg melayu suka makan pedas ? sapa cakap?




pic copy from google




hey2 saya nk ajar masak hari nie..hehe..tipu je....
xbaik tipu org cwl...'''


xbaek tipu org dose dose paap dahi sendri choiii~


korunk suka makan pedas?



CWL HANTU ,KAKI MAKAN PEDAS2 ..HEHE...




sambal ada banyak jenis???

Sambal terasi
Sambal asam
Sambal kacang
Sambal bajak (badjak)
Sambal mangga
Sambal lado ijo
Sambal teri lado
Sambal durian
Sambal gandaria
Sambal daun mangga muda
Sambal balado
Sambal tumis
Sambal kemiri
Sambal kecap manis
                                  
Sambal ulek (oelek)
Sambal setan
Sambal Taliwang
Sambal matah
Sambal dabu-dabu
Sambal petai
Sambal belacan
Sambal jeruk
Sambal daging/serunding daging

lebih lanjut sila rujuk this link k..>>>>http://en.wikipedia.org/wiki/Sambal


fuhhhh..semua korunk dah besa rasa tak hehhee....


sambal dgn org melayu mmg xdapat dipisahka...serius pengakuan jujur kalu xde masakan pedas2
cwl payah lah nak makan.tambah kalu keluar ngn MHG mesti oder pedas n tuang cili banyak2..MHG PON 2X5 je...naseb lah dia suka makan pedas juga..hehe...


cwl nie kalu masakan xpedas cwl akan amek cili patah2 kan makan cam makan ubi mcdonald hehe..

acct makan sambal banyak2 xelok utk kesihatan...tapi owg melayu budaya makan sambal ni cam makan sup ayam hehehe ..ye ke? tah ko sowang je wat pgai cam tu ..  ;p
sodaaap ko makan na hehehe....bila dah sakit ooooo baru mu kalut na...hehehe..


sambal ni bley meybbakan penyakit yg x diundang..aduiiii

BUaSIR???


YE ? 

bagus lah pdam muke...cwl

bausir 2 sbb apa jadi ea???   


Penyakit buasir atau hemoroid adalah penyakit yang terjadi pada bahagian dubur. Penyakit ini dapat dikesan apabila saluran dubur membengkak. Ianya boleh berlaku sama ada di dalam dubur atau di kawasan luar. Biasanya pesakit akan berasa sakit kesan tekanan otot dubur ke atas bengkak tersebut sehingga menyebabkan proses pembuangan air besar menjadi amat perit.

Bengkak itu terjadi disebabkan oleh pengembangan saluran darah pada sel-sel yang melapisi saluran dubur. Selain bengkak pada saluran dubur, pendarahan semasa membuang air besar juga terjadi disebabkan oleh luka apabila najis keras bergesel dengan buasir .

Terdapat empat peringkat atau darjah yang menggambarkan keseriusan penyakit buasir tersebut :

Tahap 1
Berlaku pendarahan dan bengkak menonjol keluar.

Tahap 2:
Disebabkan oleh pergerakan usus, bengkak akan keluar tetapi secara spontan akan kembali ke dalam (saluran dubur ).

Tahap 3:
Keadaan yang sama seperti tahap dua, tetapi bengkak tersebut akan hanya berada di dalam setelah ditolak masuk secara fizikal.

Tahap 4:
Darah pekat keluar, menyebabkan rasa sakit dan susah untuk meneran. Buasir akan berada di luar kawasan dubur.

http://www.klik4sihat.com/penyakit-buasir-perlu-rawatan-awal.html







oh tidakkkkkkkkkkkkkk!!!

jangan pisahkan saya dgn sambal plezzz !!!!!!!!!!! hehehe....






mcm mana ngn korunk suka sambal??? ok dah lapar bye2!















4 comments:

RaraPuing said...

hahahaha suka sambal jugak kalau xde mmg xsah ! hari2 kena makan masakan y ada sambal teehee

CWL wanie LovelA said...

samalah kita

Marquis Faizal said...

bausir ke buasir yek?

CWL wanie LovelA said...

typing eror hahaha hehe