Apr 2, 2011

Tips untuk bibir kering dan nak pink ♥

salam bahagia..

saya bukan nama sebnar CWL ingin melaporkan diri saya walpon saya xhot mcm awak hehe..
CWL seorang wanita yg mempunyai banyak alahan 
antaranya kalu nak beli makeup kena berasas kan semula jadi kalu tak bertambah2 bintik2 merah kad muka aku...nie 

begitu juga dgn lipstick berita malang saya xleh pakai lipstick..kalu pakai habis bibir ni gatal2...
dah lah bibir aku nie cepat kering!
oh tidak ...mcm tidak percaya saya mmpunyai alahan...nanti nak kahwin mcm mana nak make up.(T_T).
huh! AKU peduli aper nak makeup juga<<< cik CWL lambat lagi mu nak kahwin ..berangan2 ja...

ok lah duk popet2 xguna..mst korunk cakap minah nie poyo ckp2 byk2 bagi la tau cepat ..hehehe
sory ye..saya mmg suka melalut!


cuba tgk pic budak xguna bawah nie agak2 korunk dia pakai lipstick x???
l
l
l
l
l
V






JAWAPANye..TIDAK!




APA YANG KORUNK PATUT WAT ADALAH...




AIR MASAK SEBAGAI SATU KEWAJIPAN!



SERIUS...if minum air masak bibir korunk xkan ade kekeringan...
air masak ni bagus untuk kesihatan sebenarnya cwl dulu xsuka minum air masak tu bibir kering..selalu minum ais
tapi lepas kena nasihat dgn mhg...n dah try amalkan ..rasanya dah xboleh lekang ngn air masak..


pic from google...





vaseline sebagai keperluan harian!




cwl xpakai pelembab bibir mcm lips ice or what eva..kalu korang suka tu pakai tu pon ok...
vaseline nie kad farmasi pon boleh dapat.cwl beli kad farmasi saja....
beli size kecik boleh buh dalm pocket mcm nie..
cwl suka vaseline yg putih ..cuz natural


kepada yg suka kaler2 beli warna pink nie..


.


Vaseline  ni adalah  petroleum jelly
save nak pakai..murah pun murah..ok lah

xpandai nak explain tapi bila pakai bibir terasa gebu2 mcm nie...






TIPS BAGI LIPS PINK

MB korunk akan rasa mcm cwl wat benda x berfaedah..
tapi setiap malam b4 tido cwl akan gigit bibir..dalam 5 minit then tido..hehe tapi lama2 dia jadi pink..hehe yeke???
acct xselalu wat..bibir pink natural susah nak cakap.tapi yg penting jgn merokok n jaga bibir elok2..means
dalam tutur bicara pon kena jaga..
insy dia akan pink heheh!
SELAMAT MENCUBA ..

pic from google











4 comments:

Abang Long said...

Salam...saya suka tip yg last tuh..bibir cantek pun kalau asyik nak mengumpat or mengutuk orang lain, takde maknenyer..

CWL wanie LovelA said...

yup2 benar tu abang long

Auji Izra Sygku Dyla said...

betul tu ^^

CWL wanie LovelA said...

hehhe