May 16, 2011

pabila seorang guru tidak dihargai~

salam...


first nk ucap selamat hary guru...wlpon dah seharian berlalu...

TO my beloved sis..n my family yg cikgu2 belaka..heheh cwl xlama lagi :P
dan
cikgu tersayang smks..tq mengajar saya..love u all...saya bangga jadi anak didik cikgu..
expcially
cikgu sejarah saya yg mengajar subject sejarah masa form6 yg mmg powerfull... love u!
so korunk yg baru form 6..good luck


ok back 2 story..
nak story sal satu budak nie,,,,,yg kena mngena dgn entry cwl...


budak nie pelajar lelaki lah..umo dia tahun nie 19 tahun..dah masuk upm..
mmg dia pandai cwl akui dia junior cwl..kenal lah kan..
dia spm dapat 15 A1..ke 13 A..xigt la..
nak cakap pasal sombong...mmg sombong dan bongkak..dia cuma bergaul ngn dak pandai2...
kdg2 dia suka lepak dia senior mcm cwl n membe2 tanya sal tadi..tp cwl menyampah bila tanya nk kondem..so cwl  xsuka sgt lah cara dia...

apa yang xbest tentang dia???
(dgr dialog nie)


cikgu M : hai I..mcm mana stdy kad upm ok?
pelajar I : MESTILAH OK ..saya kan cepat belajar..
cikgu M: DAPAT anugerah pelajar cemerlang tahniah...
pelajar I : OH OK..
cikgu M: xnak ucap terimakasih dkat cikgu2 yg mengajar awak??

pelajar I: KENAPA SAYA NAK TERIMAKASIH SBB SAYA BERAJAYA ATAS USAHA SAYA SENDIRI.DAN CIKGU2 XPERNAH MEMBANTU DALAM KEJAYAAN SAYA.. 

( dan dia blah sambil muka nerd)


even kalu xnak ucap terimakasih jangan lah biadap dgn cikgu...
igt la...masa awak nk merangkak2 kenal huruf ABC.. cikgu juga yg ajar...



hormat guru penting sangat...kalu dia xhalal kan apa dia ajar kad awak..smp ke tua pon ilmu tu xberkat ..so hormati lah guru mcm kita hormati mak n ayah kita..
jadi xpayah sombong sangat dgn cikgu k..

lagi satu ,

hormat lah cikgu tu wlpon dia cikgu gstt ka?
cikgu ganti ka?
Sbb cwl teringat cikgu muet cwl nama dia teressa walpon dia cikgu GANTI ja..tapi dia mengajar sangat2 bagus...dan paham..dan rasa sedih bila dia nk stop..yela cikgu g satu dah habis cuty bersalin..
so xkira cikgu tu ajar jap ke x..yg penting ilmu yg dia bagi tu berguna dan kita bole aply.
so
HORMATILAH MEREKA OK!

pic from: usik@yahoo.com

BUT teringat masa zaman tecik2....ada cikgu tu hensemm.....semua pakat minat kad dia...
pas tu bila cikgu hensem mengajar rasa fokus nak belajar..sbb xnak nmpk bodoh depan dia kui3!
membe cwl siap tulis surat cinta lah apa lah...bila imbas balik surat tu membe buh bedak..bagi hadiah la...mcm2,,
hehe cwl xwat tapi cwl suka tgk org wat..cwl minat cikgu tu gitu2 ja la...tapi bila ingat balik....xhensem pon cikgu tu hahahha....
masa kecik2 rasa mcm hensem..bila tgat balik..xhensem pon mcm mana leh minat xtau kui2!




MACAM KERENAH...CIKGU THANX SABO DENGAN KERENAH KAMI...

SELAMAT HARI GURU..SELURUH CIKGU DI MALAYSIA

LOVE U ALL <3




13 comments:

Anonymous said...

giler ada gak student camtuh!

CWL wanie LovelA said...

dunia~

kusyi said...

hayya...bongkak tol budak tu!

tp yg mnt cgu tu,klaka pulak..mmg btul pon..mse kecik2 je rse cgu tu hensem..sbnrnye x pon..huahua~

CWL wanie LovelA said...

hehhe..hakikat kekke

Ary ariasputera said...

dia ingat langit die punyer agaknyer... huhuu

CWL wanie LovelA said...

ha a..setuju dgn ary

dylli said...

serius dia cakap macam tu kat cikgu?
heuuuu..

CWL wanie LovelA said...

serius to kita org semua terkezut

haninihanis said...

jgnla dpt student yg camni nnti, stress -.-"

CWL wanie LovelA said...

tawu xpe

yusmahunny- said...

skula sy tak sambut hari guru pun,kesian cikgu2 saya. ade exam punye pasai .

CWL wanie LovelA said...

waa sedih

Nur said...

kurang ajo student camtuh...isk2