Jun 1, 2011

DIcintai @ Mencintai ????

salam...

kali nie entry pendek..entah cwl asal  dah malas nk update blog semejak dua mejak nie....
malas 24 jam,,kui2..
monolog dalaman
(bukan mmg dari dulu ko malas ke cwl..nk mtk owg puji ko rajen ke...kui3)



pic by cwl

msj nie aku dapat dari seorang perempuan..dan msj ni pon khas utk kita yg perempuan2 nie...



kalu nak cari suami @ bakal suami...
biar lah cari yg mencintai kita...bukan yg dicintai kita...



Mula2 xberapa paham ...dah hayati baru paham hehehe....
bukan nk cakap pmpuan nie..kalu jenis setia lah dia ada satu syptom...dia syg owg tu..dia sayg sgt2...tapi bila dia pk balik...dia  baru sedar yg dia je duk syg kad laki tu..tp laki tu biasa2 je ngn dia....so the moral of story..kalu ada cple ke..nak ada suami ke..mmg perlu lah saling sayang...tapi biarlah suami kita tu mencintai kita lebih dari kita mencintai dia,..means di cintai oleh si suami tu la...

tapi apa kaum hawa..apa2 yang penting kita WAJIB mencintai ALLAH S.W.T dulu..then insy kita kan dapat ganjaranya... 


kalu cwl pon nak dicintai...xnak asyik mencintai cuz lama2 perasaan tu boleh pudar kalu kita terlalu byk mengalah ngn ego kaum adam...
sbb dicintai byk benefit dari mencintai..org yg belum tentu mencintai kita....


SO korunk nak yang mana...

DICINTAI @ MENCINTAI???
 

4 comments:

Adam Roslan said...

Kena give and take. Kalau dia mencintai, kita perlu cintai dia :)

CWL wanie LovelA said...

payah nak cari laki yg mcm tu

nukilanaffiza... said...

ayat macam pernah dgr jer...

"kalau nak pilih lelaki pilihla yang mencintai kita bukan yang kita cintai"

tk lain tk bukan ini ayat dlm Nora Elena TV3

CWL wanie LovelA said...

nulkila memebe cakap dia copy ayat nie dekat novel qaseh suci..NORELENA yg copy novel tu..nama pon adaptasi novel.