Jul 20, 2011

nak tanya LELAKI BOLEH?

SALAM...

ada surat cinta dan pertanyaan untuk lelaki....soalan ini kdg2 buat saya tertanya2 kenapa? dan mengapa?
skema minah aku ketuk juga kang hik3!

aku ada soalan kad lelaki nie..
antara dua gambar nie korang pilih yang mana jujur k!

(SOALAN INI HANYA LAH CONTOH SEMATA2 DAN TIADA KENA MENGENA DGN PEMILIK GAMBA YANG SEBENAR)

GADIS A


GADIS B


from google..

gadis A: WLpon tak cun tapi hati dia bersih.baik hati dan serta seorang yg bertaqwa.
gadis B: Memiliki paras rupa yang menarik tapi perangai tak semenarik rupa.

so GUYS jujurnya korang pilih apa? adakah gadis B?YE la perangai tak elok muka cun cukup ler opss!

soalan-soalan cwl dari pemerhatian cwl .sory lah kalau sapa2 terasa cwl mintak maaf ..tapi ini yang jujur dari hati dan mata cwl yang melihat.kalau korunk rasa tak betul cwl mintak jelas kan komen nama pon persoalan kan...

  1. adakah lelaki bangga jika punyai awek cun ?
  2. kenapa lelaki akan tetarik pada yang cantik dahulu even tahu pgai dia buruk but stil nak? adalah sbb cantik?
  3. kenapa tak nak kenal hati budi?
  4. kenapa jarang2 jumpa lelaki yang terima wanita itu seadanya?kdg dah kurus nak wanita tu gemok..wanita tu gemok nak dia kurus y? y?
  5. kadang yang tak faham lelaki tu tahu dia tu perangai entah hape2 kenapa stil suka? cth kalau fasha sandha ajak kahwin ke? cth la....korunk nak tak?


ADAKAH LUMRAH ALAM?

wahai lelaki silalah jawab~

INI KISAH BENAR!

OK..ini cerita kawan  cwl....perempuan ye bukan bapok!
dan bila dgar entry cwl terdetik nak wat entry ni..
sbb haku pon tak cun juga hahhaha!

dia cite cam nie 

dia ada pergi satu tempat untuk dengar ceramah lah...si A
tapi dia pergi dengan 2 orang lagi kawan dia.. si B dan si C
kiranya dalam 3 orang   (A,B,C) si C paling cun tapi dah bertunang..dan si A dan si B biasa2 jelah...tapi bg cwl dia cun juga pe!
then si A dan si B dengar2 ceramah ..ceramah tu diberi oleh lelaki bujang ler..tapi lelaki xde lah kacaks pon!
si A dan si B ni bujang juga..single mingle...
nak jadi kan cite si A dan si B nie ingat si penceramah ni dtg kud2 nak berkenalan dgn diaorang..
rupe2nye dia nak mintak no hp si C yang dah bertunang tu..
kata si penceramah tu : si  c tu cun lah korunk dua ni muka (ayat di tapis)

the moral of story kenapa lelaki tetarik pada yan cun dahulu?

mmg lah wanita pon sama... 2X5 JE..

tapi kebanyakkan wanita bukan kipas diri lah..terima lelaki tu seadanya...y?

lumrah manusia ke?

entah lah.....

p/s: kalau nak kahwen dengan fernando toress dia mau tak agak2?ahakz~
 cwl peminat setia the blues!

cwl dalam ket

18 comments:

Abang Stalker said...

esok abg jwb k. ;) mlm ni bz nk berbalas kunjungan.

kusyi said...

uish..takde pon lelaki yang komen? takut kah wahai kaum adam? hahaha..terbaek arh entry nih! kaum adam sekarang dah pelik eak? adoi~ =,='

CWL wanie LovelA said...

abg stalker > hhehe ok

CWL wanie LovelA said...

kusyi> tulah nak tau gak kan heheh

merahitujambu said...

tak semua lelaki memilih..kadang2 diorang bangga je ada awek yg x cun..janji pandai jga hati..=)

CWL wanie LovelA said...

merahitujambu> tapi secara scientifiq.kenapa lelakinak berkenalan dgn yg lawa dahulu?

irwan miswan said...

saye suke perempuan yang tak kurus sangat dan pandai jage mak ayah hehe

CWL wanie LovelA said...

irwan> herm memilih(terasa sbb aku kurus hik3)

Ikazrima said...

dua2 tak pilih..

takde makna walaupun hatinya baik tapi kalau berkahwin hati tak teringin nak pandang pun..

takde makna walau ade rupa tapi kurang dari segala segi rohani yang lain..

kalau dapat cari yang beragama, elok paras rupa,, berharta,n berketurunan yang baik..tp mcmmana pon yg agama lebih pntg..

llaki trtarik kat yg cantik sbb naluri manusia mmg diciptakn nk kat yg cantik..xyah cakap yg laki,, perempuan pon sama..mgkin bkn dri segi pasangan tapi dari segi material..

Abang Stalker said...

wanie,abg da jawab ;)

pndgn biasa je..

hana sudradjat said...

sebab apa pilih cun dulu?

sebab

perkara pertama yang dilihat adalah apa yang mata dapat tangkap.visual itu paling utama yang dapat direkodkan dalam kepala.dan atas dasar itulah perempuan kena rajin jaga penampilan. *duh saya seorang yang malas :P*

Apabila test visual telah dilepasi maka barulah aspek2 lain akan dapat diinterpret oleh otak. :D

da'da'da'shida said...

ermmm...same je kn laki ngn pompuan...tertarik n minat of cos pd yg cantik..normal la manusia...de ke pompuan yg xkawin sbb xcantik...xde kot..yg pasti kejelitaan hak milik setiap insan...

CWL wanie LovelA said...

ika > :)

CWL wanie LovelA said...

abg stalker k :0

CWL wanie LovelA said...

hana> scientificnya dan logik nya hehe

CWL wanie LovelA said...

hana> scientificnya dan logik nya hehe

misz molecule said...

bkn lelaki je..perempuan pun suka yg cantik2 kan?

lumrah semua orang la tu..

tp kalau jenis tahu memilih..take time utk kenal hati budi dulu

CWL wanie LovelA said...

betul