Aug 22, 2011

bahasa menunjukkan bangsa & singlet ramdhan~

salam..

mesej ringkas ja.nie sebelom tu layan gambaq aku perasan lawa jap...penat aku edit and bajet.katakan lah sesuatu haha kepada ku..p.i.t.a.m mak aku tengok :P


ok start entry
penah tak kawan korang hantar mesej mcm nie...


"hqi , nqmq qwqk sqper ? boleh tqk kte nqk knql

 dengqn awqk "

translate :hai nama awak saper? boleh tak kita nak kenal dgn awak 
(copy by: mas ahmad safwan)

omg..omg..A dia tukarkan kepada Q..F.I.N.E aku tak paham mesej dia!

mb ini dikata trend zaman melenium menggunakan atau mengeluarkan atau lebih jelas lagi mengeja ikud kesukaan hati...sindrom keyboard A rosak perlu dibendung.sbb dia buat aku sakit jiwa nak baca.
bahasa menunjukkan bangsa ...
so gunakan dengan betul supaya mat saleh yang nak belajar bahasa melayu tak confuse TQ!

next: singlet RAMDHAN


LAYAN!!! 

Nak menjual @ meniaga apa-apa kuih muih ke apa-apa ka jual lah k!
cuma aku rasa tak hapy lepas balik pasar ramdhan semalam.ceritanya........

seorang wanita melayu ...agama paham-paham la..bukan aku nak cakap aku baik sangat kan.cuma dia meniaga kuih muih bagus la dia cari reziki halal.dia jual kuah pelita a.k.a kuih sampan mmg ramai sangat lelaki beli kad dia.di sebab kan ramai beli and beratur panjang .. aku pon nak beli lah! sbb dalam otak aku mesti sedapkan!..nak belipunya nak beli ... tu dia aih owner dia pakai singlet ketat bukan main.singlet putih paham-paham lah kan.tak jadi aku nak beli...bye kuih pelita~

cuma kadang-kadang sedih ..sebab kalau nak tegur takut owang kata '' hang igt hang bagus ka''
so tegur dalam blog dengan mesej yang macam  nie je lah kan..
bukan kad pasar malam kadang2 sedih lah tengok budak-budak sekarang pakai seksi-seksi  ..then laju-laju upload kad FASIBUK...kalu 3k membe kau kad fb berapa ribu dosa dah tambah bulan puasa darab 2..hang kira lah sendiri.
so aku nak cakap kita sebagai pmpuan kena lah bermaruah.korang ingat lelaki nak keperempuan tak berjenis jadi bini...?  renung2kanlah...tayang kad suami dah looo :P

6 comments:

Abang Stalker said...

selemah2 iman tegur dlm hati je. :) tu singlet pelaris nm nya.mke x de la cun mn,org dtg bli nk tgk lekuk je. :P dosa2..~

ehem,pic awek atas ni cm knl je.kim slm eh. :)

EnciK AxixOu said...

ish2..xpatut die buat cm 2 setakat nk menarik pembeli..

hamzah ian said...

singlet?/ alahai..

cik wanie Lovela (CWL) said...

abgstalker had tu pon tujuan depa

cik wanie Lovela (CWL) said...

encik ^^

cik wanie Lovela (CWL) said...

hamzah ^^