Aug 16, 2011

sedih bila menghitung bulan ramdhan kian pergi

salam

tak de kena mgena ngn entry ....sedap..hahaha..


cuma nak cakap... bilang bilang dan bilang... berapa hari lagi  je kan....nak habis bulan ramdhan??

so rasa mcm tak cukup ja..beberapa hari lagi setan takguna tu dah nak lepas....cepat sgt bulan rmdhan nie dah pergi sedih sgt2..so korang manfaat secukupnya k!

nie cwl dapat ceramah lah masa tunaikan solat traweh...

korang tahu setiap kita semua ada satu bintik hitam di hati...
and setiap orang ada nafsu...
11 bulan setan tak guna tu train untuk menyesatkan anak2 adam....
b4 syaitan nak kena ikat dia menangis sebab tak dapat menyesatkan anak-anak adam dan dia bepesan2 pada nafsu kita yg dia dah train  selama 11 bulan nie agar kita sentiasa sesat dan melakukan pekara2 mungkar...
selama 30 hari nilah kita kena cuba sedaya ubah diri kita.cuba lawan nafsu kita jgn ikud nafsu.

so my pesanan sekadar duduk saja-saja cuba zikir .. :)

semoga kita semua berada dikalangan orang-orang yang beriman amin




4 comments:

isma said...

menangis setan tak dapat sesatkan anak adam..

delarocha said...

bagus tazkirah tu

nelly said...

sekejap je rasa dah nak raya ~
:)

Abang Stalker said...

:) ingatan utk dri abg juga.