Oct 22, 2011

Hakikat Manusia Suka Orang CANTIK Luaran

salam....
kecantikkan bukan terletak pada makeup tebal :P
kecantik asli juga bukan terletak KLIK EDIT PHOTO...

entry ini bukan bermaksud iri hati,dengki dengan org yg bermuka cantik mahupun kacak atau pun comei lote...disini saya hanya menyata fakta dan bukannya auta.saya cakap berlandaskan benda yang nyata terang lagi bersuluh-suluh dikalangan masyrakat kita yg sentiasa mengamalkan konsep ini.walaupun ramai yang akan berkata-kata '' saya tidak begitu lah'' itu omongan kosong semata-mata ,mungkin ini kerana kita manusia biasa yang lazimnya mudah tetarik dengan benda-benda yang cantik dan tetarik the boom!!!!

sebelum kita pergi lebih jauh ,saya nak cerita tentang di zaman persekolahan saya.
saya nie di kategory muka chumell.alalala perasan sudaaa....3jam.ok f.i.n.e
bukan saya nak cakap kadang2 bila undi ketua darjah,penolong,pengerusi ,naib pengerusi majlis ,setiausha dan sekutunya..di takluk oleh orang yang cantik femes dan popular .renungan sejenak..glurrpp!
sikit-sikit saya nak undi kakak yang tepi tingkap yg comel tu...then lelaki-lelaki pun tengok wah comel nie kalau jadi pengerusi kita undi undi..ok !!
walaupun dia bukan pemimpin yang best tapi lama-lama dilatih jadi best lah juga...aku penahlah juga merasa jawatan pengerusi,setiusaha dan AJK..:p
 thanks adik2 yg undi aku..thanks juga sbb tlg aku isi sisa-sisa di sijil berhenti sekolah daku dgn jawatan-jawatan itu..diowg  undi sbb aku comel thanks lah korang walaupun tak da ciri pemimpin :P

BONUS LAH KALAU ANDA CANTIK....
aku bukan nak cakap orang cantik semua orang nak jadi kawan dia kan?
semua orang nak jadi kawan baik kan..?
semua orang nak buat dia jadi kakak angkat and adik angkat kan..terangkat jee?
semua orang nak tawu apa dia pakai dari atas sampai bawah kan?
apa dia buat semua nak tawu kan kan?
SEMUA nak LIKE status dia kad FB kan :P
MENGAKU KE TAK????

Bohong sebohongnya kalau orang tu cakap....

'' AKU TAK KISAH TAK CANTIK LUARAN
 JANJI DALAMAN CANTIK''

wak luuuuu..penipu besar tahap kacau dodol lah weiiiii......

ye lah hakikatnya walaupun muka tak seberapa nak awek selawa bidadari...hakikatkan in fact yg tak boleh ditipu oleh hati manusia tapi fact juga kalau ati dah sayang tak kenal rupa..

kadang-kadang kita mengenali seseorang itu pertamanya dari rupa paras kan? so fakta nie tak boleh salahkan sesiapa mmg lumrah hati manusia mudah tetarik dengan benda yang cantik..GILALAH..kalau dia cakap dia tak kisah..hermm nipu lah che mat oit...kakak semah jual nasi lemak yg bersaingan dengan gerai kak ton tu  pun tawu minat LEE MI HOO yg hensem tu...

artist cantik mudah femes...
bloger cun mudah femes...
org cantik ramai suka...
hati manusia tak penah berbohong bila suka yg cantik..... :p

kadang-kadang sampai satu tahap tu aku pikir  nie....
aku tengok orang-orang baik dengan dia dekat fb mahupun dari segi apa SEBAB CANTIK???
adakah betapa plastiknya cara kita berkawan dan menghargai dia...korang penah pikir tak? kalau tak penah cuba pikir sekarang..perlu ke kita baik-baik dgn dia sbb dia cantik??? even mulut dia puaka?
cee habaq mai?

jika berlandaskan kecantikkan  sesorang itu berjaya  ia tidak akan bertahan lama trust me...kerana kecantikkan itu hanya pinjaman ALLAH S.W.T yg bersifat sementara....

jadi adakah cantik ini sebagai trend dan fenomena di zaman sekarang.
even tak cantik ..KALAU bersolek 8 inci bergaya seperti Badut Mungkin juga akan diminati ramai.
 kerana kelihatan cun???.atau mungkin juga dikritik ramai...

hermmm lumrah manusia....maaf lah jika terasa kekecewaan keterasaan hati membaca entry ini..
saya meminta maaf dari hujung kepala ke tangan sbb sy tak salam kaki maaf ler....
entry ni juga kekecewaan saya. yg diluahkan...saya mendapat ilham dari safeeah bukan nama sebenar .beliau mencerita kecewanya beliau di rejet oleh lelaki yang perasan hensem dan mengata safeeah ni huduh...boleh blah mat!! kawan aku ni cun tau!!!!

p/s: jadi wahai penduduk kampung ubah lah mentaliti kita sekarang k jgn berlandaskan nafsu semata-semata!

15 comments:

Chocolate said...

:] Best entri ni.Sokong habis2 >_0

YOUsoF said...

Mata mana yang tak sukakan kecantikan? ;P


Betul lah cantik tu dikira bonus. Lebih2 lagi si empunya diri ada hati yang baik. Mudah kumpul kawan. Tapi kalau cuma cantik luaran semata-mata, sampai bila sangat orang boleh suka?..

cik wanie Lovela (CWL) said...

choco tq

cik wanie Lovela (CWL) said...

yuosof :)

Farah Liyana said...

mantop...
cantik itu fitrah...:D

:: kewek :: said...

SETUJU...Suka tengok orang lawa jugak..baru je buat pasal entry orang cun senang femes dalam dunia blogging..hehehe..

cik ika said...

sokong abes2 entry ni..

cik wanie Lovela (CWL) said...

farah tq tq

cik wanie Lovela (CWL) said...

kewek hehe

cik wanie Lovela (CWL) said...

cik ika tq

Nursyahira izzati Ngadimon said...

Allah menciptakan smuaa dibumi ni CANTIK ! and jgn disalah gunakan . ye kann ! yeah ! agree akk punye entry neh ! gimme five skedd . hoyeah

cik wanie Lovela (CWL) said...

ira yes!

Ernee Azmn said...

sy pn suke tgk pmpuan cntik or bnda2 y cntik2..hehehe...

cik wanie Lovela (CWL) said...

ernee azmn lumrah manusia

Mizz Atie Zieya Shukri said...

moral dia... DUN JUGDE A BOOK BY ITS COVER... rite?