Nov 2, 2011

KALAU ANDA WANITA ANDA BACA .lelaki pun boleh baca :)

SALAM


isu yuna berpakaian seperti rahib tu saya akan kupaskan di entry yg akan datang.
saya dah trace ip code dan saya dah tawu siapa hamba Allah yang hantar mesej kad saya tu :)
thanks sebab sudi memberi pandangan.hehhehe cuma yang kali bagi ja link cmna awak komen pun saya dapat trace siapa anda...tapi biarlah rahsia jeng jeng.....


1. first saya tak penah buat isu rahib pada tarikh 19 oct saya wat entry nie dan hanya kepil gamba rahib sahaja tak pecaya klik this link.

Sedangkan syarat-syarat yang lain adalah sama antara lelaki dan perempuan iaitu Lima kriteria lain dalam islam adalah sama bagi lelaki dan perempuan :
ii. Pakaian yang longgar dan tidak mendedahkan bentuk tubuh
iii.Pakaian tidak jarang/tipis sehingga dapat mendedahka
n bentuk tubuhnya.
iv.Pakaian tidak terlalu glamor sehingga menarik perhatian kaum bukan sejenis
v. Pakaian tidak boleh menyerupai pakaian lawan jenis (lelaki tidak menyerupai perempuan dan sebaliknya)

vi. Pakaian tidak menyerupai pakaian orang bukan islam iaitu pakaian menyerupai identiti atau simbol khas agama lain seperti Baju Risyi atau Rahib.
COPY FROM:ISLAM IS MY LIFE

THANKS YOU kepada hamba Allah bagi pandangan tu saya rasa pendapat anda baik.em tapi takpayah jadi stalker cuz saya dapat trace ip anda.juz komen spt biasa ja.saya tawu niat anda baik.jangan risau blog saya nie bukan menghentam orang,kita ada pendapat kita kongsi ramai-ramai k sayang ^^.

YANG BELUM BERTUDUNG...SAYA sharedkan anda menda nie mudahan2 ia berguna

Oleh Jabatan Mufti Negeri Melaka 
SOALAN: Assalamualaikum, saya mengerjakan semua kewajipan agama sembahyang lima waktu, puasa sunat di bulan yang di sunatkan tetapi tidak menutup aurat (tidak bertudung) tetapi tidak pernah mendedahkan bahagian badan yang lain. Adakah segala amalan saya di terima Allah S.W.T. ?
JAWAPAN:
Bismillahirrahmanirrahim.
Alhamdulillah. Salawat dan salam ke atas Rasulullah Sallallahu ‘alaihi Wasallam.
Allah Ta’ala hanya menerima amalan hamba-Nya yang benar-benar ikhlas terhadap-Nya. Amalan yang dilakukan itu pula sekiranya merupakan ibadat khusus seperti sembahyang, puasa dan sebagainya hendaklah menepati rukun dan syarat serta kaifiat yang telah ditetapkan oleh syariat berdasarkan ilmu yang benar dan bukan ikut-ikutan secara membuta-tuli. Ibadat yang dilakukan dengan penuh rasa kehambaan kepada Allah akan memberi kesan kepada jiwa pengamalnya sehingga melahirkan ketaatan dan akhlak yang baik seperti memelihara aurat, beradab sopan, menjauhi kemaksiatan dan sebagainya.
Rambut merupakan aurat yang WAJIB ditutup oleh wanita apabila berada di hadapan lelaki ajnabi. Oleh itu, mendedahkannya adalah berdosa dan merupakan suatu kemaksiatan yang akan dibalas dengan siksaan yang pedih di akhirat kelak sekiranya dia tidak sempat bertaubat. Dia akan tetap menanggung dosa itu selagi tidak bertaubat daripada perbuatan itu walaupun dia bersembahyang lima waktu dan melakukan ibadat yang lain.
Wallahu Tabaraka Wa Ta’ala a’lam.
hanya Allah s.w.t maha mengetahui.saya sebagai hamba Allah yang ilmu yang tak seberapa dalam saya tak berani nak keluar statment apa-apa saya takut apa saya tulis nie akan makan diri saya dan teheret di akhrat kelak.jadi saya tak berani nak menyatakan benda yang BELUM PASTI kesahihannya, :)

p/s: TGGU SAMBUNGAN ISU YUNA DAN TUDUNG RAHIB.......kali nie baru saya kupaskan..

14 comments:

cici tembikai said...

entry yang sangat berguna . =)

cik wanie Lovela (CWL) said...

maceh cici

Cik Purple Pinkypuff said...

ermm maknanya, seberapa banyak pun ibadah kita, klu tak tutup aurat, tetap dosa kan? tp ibadah lain masih diterima jugak ka? :) em pasal rahib tuh, cp tak paham sgt.. tp suma tuh depend on niat kita jugak kan.. sebaiknya jauhi la..

Nadzirah Azani said...

Betul! Bgi sy, yg penting niat.
Klau niat kita mmg baik nk tutup aurat...InsyaAllah, kita akn sedar nnti mna sepatutnye kita tutup.Samada lambat atau cepat, itu terpulang.
Tapi sesetangah orang dah tahu kena tutup sampai dada pun ade yang masih pandang enteng tentang hukum tutup aurat ni. =S

cik wanie Lovela (CWL) said...

cp kita dapat info tu kad mufti melaka

cik wanie Lovela (CWL) said...

nad...sama2 pelahan2 kita amek iktibar

cik ika said...

entyr yg sgt bgune..tq CWL..<3

cik wanie Lovela (CWL) said...

sama2 iqa

Adyb said...

Tengok video ni,
http://www.youtube.com/watch?v=OjmPYGbKpa8 ada pasal tudung hana tajima yuna semua tu :D

cik wanie Lovela (CWL) said...

adyb thanx 4 info

Norlida Ramli said...

ida pun x pandai sgt kalo bab2 camni..takot ape yg kita kuarkan x btl pulak.x psl2 nnt kuar isu..

so kita just slow2 berubah ke arah yg lebih baik la.insyaallah..:)

cik wanie Lovela (CWL) said...

:)

kaka said...

wah!!cmne CWL boleh trace ip hamba Allah tu..hebat! :0

cik wanie Lovela (CWL) said...

kaka...mula2 trace ip code.then bila dah dapat bg kad kawan akak dia bukan ja dapat trace org yg kata tu dia dapat trace facebook org tu.hebat kan hehehehe