Nov 20, 2011

MALAYSIA VS INDONESIA AGAIN?

salam....

First  sekali saya meminta maaf entry tidak ada berbau politik atau rusuhan sekadar shared dan maklumat untuk anda serta meminta pandangan para blogger :)

MUSIC KAN UNIVERSAL!!!

lagu NEGARAKU atau negara kita MALAYSIA yang tercinta di pertikai bila di kaitkan dengan lagu terang bulan.


first dengar nie...indonesia terang bulan.



statment yang dikeluarkan salah sorang bloger indonesia namanya rahsia ya dong.

''Terang Bulan or Terang Boelan borrowed the tune of the national anthem of Malaysia, Negaraku. The tune was originally used as the state anthem of Perak''


mari kita mencari realiti siapa menciplak sesiapa.


Dan aku tetarik dengan komen nie

Pencipta asal lagu ini adalah 'Pierre-Jean de Béranger' yg berasal dri perancis dengan judul 'la rosalie'.Beliau lahir pada thn 1780@ meninggal pda thn 1857.Justeru lagu ini bkn milik malaysia or indonesia,boleh dikatakn malay&indo sama2 menciplak lgu org perancis ini.kita harus jujur dalam pekara ini.......piece no war..


PLAY LAH....






ok all jangan gado-gado pasal lagu.bukan lagu nie saja semua lagu.kadang aku tengok indonesia mesti nak gado dengan malaysia .sama-sama nak gado.sekali komen kad youtube bukan main tak hengat dunia.KITA serumpun satu archipelago .so chilx kalau sama kena banggalah sebab music universal.jangan sebab lagu bergado bagai nak rak nak putus silaturahim yg lama terjalin.
HABIS kalau nak pertikaikan napa TAK PERTIKAI SAPA MAKAN NASI DULU??


KALAU NAK GADO JUM TENGOK BOLA KAD stadium gelora bungkarno


malam nie life TV3 8.30 malam




PANDANGAN  SERTA KOMEN RONALDO UTK MALAM NIE.......

masa sukan ja kita lawan habis sukan kita kawan  ^_^



HEHEHEH...korang-korang apa pun jangan saling membenci sangat asal usul kita pun tak banyak bezanya entah2 nenek moyang kita ada sibling2 ada kena mengena jawa ,melayu or bla bla..buka buku stpm asal usul melayu chek sendiri k..so chilx la.tak semua orang malaysia jahat begitu juga indonesia.respect each other insy semua akan ok!

P/S: so renung-renungkan lah selamat beramal..aku tengok cermin muka aku ada lah juga iras agnes monica :P


salam PEACE dari bloger malaysia cikwanielovela.blogspot com.

14 comments:

~ayusleeping~ said...

tak sabar nak tengok bOla mlm nie..hOpe m'sia menang... ^_^

cik pinaz said...

betul tu .. pnaz sokong .. asal negeri melaka dari palembang kan ? lagi pun orang indon pn byk kawin dgn org melayu kita . mcm bunga cinta lestari tu .. so , sama je .. yang pentng malam ni Malaysia menang .. baru la org luar x boleh kata pape kat kita .. ^^V peacce ..

Norlida Ramli said...

hahaha..kalo pertikaikan sape mkn nasik dulu..sape yg menang agak2???hehee

eh..muka cm agnes monica?hehe

cik ika said...

malaysia menang !!!

nelly said...

tak sabar nak tengok !
:D

Phat said...

mari kita semua berdoa semoga paasuka malaysia kita berjaya..hapuskan ego indonesia yang banyak mendiskriminasi pasukan kita

Bizstudent said...

Wah! Entri kita lebih kurang sama....hehehe :)
Mamula moon best~

Jom baca entri terbaru Harfiz :- Live Streaming Malaysia Vs Indonesia Final Sukan SEA 2011|Stadium Gelora Bung Karno

Syairani Tarmizi said...

ghimau malaya.oh yeah!
eh, best pulak dengar komen ronaldo tu.haha.lawak2.nak share la boleh?

kim heeruul said...

kureng minat bola..keh keh keh..

Cik Jannah said...

semoga malaysiaa menang ! hee

msredcheesecake said...

tengah tengok bola ni... nak menang!!!

Woofer Storm said...

tak perlu nak gduh2 ,sama2 kita dari asia tenggara..

Thniah buat skuad malaysia,skuad indonesia perlu usaha lagi..tak perlu hasad dengki lagi tau^^

Tira Pengemis Maganda said...

kte mng!!!

cik wanie Lovela (CWL) said...

yeyeye kia menang tq 4 all coment