Apr 11, 2012

TSUNAMI 11 APRIL 2012

salam...

sesungguh tiada tuhan melainkan Allah s.w.t dan Nabi muhammad itu pesuruh Allah s.w.t.


Tsunami sudah melanda Pulau Simeulu dengan ketinggian 6 meter. Kelajuan ombak selepas gempa bumi yang akan melanda bandar aceh sebentar lagi adalah 756 km/j. Ombak tsunami dijangka tiba di Georgetown pada 9:11 PM dan Port Dickson pada 2:10 AM.


Alahamdulilah aku dipuncak alam tak merasa getaran tapi keluarga aku yang berada di taiping merasa getaran di inform oleh mama aku.tapi syukur alhamdulilah semuanya ok2.aku ada family di pulau pinang kazen aku yang g queensbay call inform yang keadaan kad sana kecoh sangat tapi alahmdulilah juga semuanya baik2.


cuma apa berlaku dekat aku dalam 15:38 aku tengah cal membe aku tanya pasal asgment tiba2 suara dia hilang bunyi macam ada ganguan macam lebah '''zzzkrekkk'' mcm tulah bunyi dia.aku ingat tak da pa-pa pas buka fb sekejap tengok2 semua update sal tsunami then baru tahu..


After solat maghrib ,tiba2 housemate aku datang cakap...


''sya cuba kau buka surah 15 ayat 38... 15:38 adalah waktu kejadia tsunami...


surah 15 tu surah  al-hirj







bermaksud :
'' sampai hari waktu yg telah ditentukan''.


aku dengan kawan aku rasa sejuk .. then buka lagi Gegaran 8.9..cuba tengok ayat 8:9 (Surah al-Anfal)
(Ingatlah) ketika kamu memohon pertolongan kepada tuhan kamu, lalu Ia perkenankan permohonan kamu (dengan firmanNya): "Sesungguhnya Aku akan membantu kamu dengan seribu (bala tentera) dari malaikat yang datang berturut-turut. banyakkan berdoa..insyaAllah Allah kan kabulkan... استغفر الله العظيم... استغفر الله العظيم... استغفر الله العظيم..
subahanallah....allahualam...


hanya Allah s.w.t yang maha mengetahui....


mari kita berdoa semoga semuanya selamat....amin

6 comments:

ascil.punye.lah said...

subhanallah Allahuakbar.semuanya dah ditentukan.

`*•♥•r i n a (◕‿◕✿) e u r i n a..❤.•*´¨ said...

subhanallah.. semua ada sebab di sebalik kejadian..

info menarik..

Rini Asmiyati said...

Halo, kamu tinggal di Aceh ya?

Mishter Izwän said...

pada hari itu amaran tsunami pun dah keluar, tp nasib baik di tarik balik.
ramai org berdoa supaya tiada yg lebih truk berlaku di Mlaysia . .

akuamir said...

ALLAH perancang segale sesuatu... :'D

hey sorry lame ta datang,, mehehe :')

Pondok Usang said...

sentiasa pesan berpesan.. =)