Apr 10, 2012

apa harus saya buat SPM teruk?

salam,

congrates kepada mereka yg straight A..TAHNIAH2..ande mmg hebat mcm mana anda stdy saya pun xtawu..tapi anda dah berusaha anyway congarates again..

haaa for yang unlucky dah study kawww tahap gaban tapi reziki tidak menyebelahi anda jangan bersedih.
setiap yang berlaku ada hikmah dan ada yang lebih baik untuk anda .ibarat menolak kain silver kain emas yang datang..suka hati kaww punya peribahasa ya cik wanie :p

betul kadang2 reziki kita bukan bergolek sekarang mungkin lambat percaya lah TAPI dengan berkat mak ayah,usaha kita n willingness kita nak succed tu kena ada.janganlah lepas ni menganga harapkan bulan jatuh ke tanah idok?

cerite my pengalaman mb boleh menjadi pedoman kepada anda anda....

STPM zaman kegemilangan bermula dan juga titik terakhir ( ayat ni titik terakhir ni hanya dak2 stpm yang faham sbab setiap kali cikgu masuk kelas dia akan cakap ni lah last track kamu untuk ke menara gading)

i yang menyorok2 dibelakang tuuuu

ZAMAN spm banyak main,main..agak la..spm aku tak de r teruk cemerlang juga cuma subjek mengira ngira tu juz medium tak sehebat kawan-kawan aku kebanyakkannya A1!!!!!.dan kebanyakkan kawan2 aku diaowang semua aply matriks and diploma.k fine aku tak mintak matriks sbbnya matematik aku C hahah so aku rasa aply pun tak dapatnya tambah matriks nie lagi more tu pengiraan tu memey bukan aku r memey tak minat.aku more tu baca baca je :p sebab tu aku suka sejarah n bahasa melayu.Pendek kata dalam duk aply2 menuggu dan di tunggu aku amek keputusan yang drastik amek STPM compare diploma.means bukan tak bagus dip bagus tapi aku nak jimat masa serta kos dip tu aku tak minat and banyak keraguan di situ Allah s.w.t dah rancang yg trbaik utk kita kan ..believe that..lupa nak cakap aku aliran akaun ,so kebanyakkan kawan2 aku yang take akuan go to matriks and diploma hanya tinggal aku ja yg amek stpm.mula2 aku nangis gak r agak sedih tapi aku kuat smgt aku masuk stpm ,bangun g sekolah ,pakai baju sekolah even kawan2 dip kata ''BUDAK SEKOLAH'' but kuatkan jati diri aku selama 1 1/2 sebagai pelajar stpm berlandaskan buku teks STPM yang maha tebal disandang oleh aku nahunyaa mahkluk Allah yg berbadan kecil hingga menjadi sasa..fuhhhh baca tanpa non stop penat dak?   dan 4 kawan aku yang mira,pika and una diaowg dari aliran sains. so bermula lah detik kerapatan kitaowg...

ni la mira pika n husna kawan yg non be replace

ini uitm puncak alam wit my new friends ting tong gak cam aku :P diaowg ni pangkat adik2 aku nie :)

so dalam STPM..mmg lah pakai baju sekolah.tapi bagi yang amek stpm tahu rasanyer cmne as candidates stpm.rasa mcm sbg sebuah keluarga abg adik kakak masing2 bantu each other utk suppot masuk ke universiti.tu lah je aku dapat gambarkan....zaman stpm aku..agak lew strugle bersaing dgn kawan2 aku nak best student so persaingan sihat berlaku disitu..pendek kata alhamdulilah kitaowg berjaya,husna beljar di uum,pika n mira usm.dan saya uitm :)

setiap orang berlainan cara ..ada rezikinya di diploma ada rezikinya di matriks dan di stpm.tapi aku besyukr even aku juz stpm aku dapt sambung degree awal dari membe aku yang diploma tu..


so ada kemahuan di situ ada jalannya insyallah :)


pesanan jangan putus asa jaga ibadah jaga akidah insy.dan tak payah caple2 single dulu kerana angka 20 masih muda untuk bercinta :)

6 comments:

Edy Fee said...

sweet nye lepak ngan kwn2..
hehe tak minat maths jugak kew.hehe sama la

Umie Naziera said...

sweet taw zaman sekula,serius xbole lupa,rinduuuu

BlueiceButterfly said...

~setiap yang berlaku ada hikmah..tak semua rezeki sama :)

Nurrul said...

betul... setuju... :)

hmm, akak tak minat math kaa ? adik ta minat kimia.. ada tips tak ?

ascil.punye.lah said...

comelnya korang.

haah betul rezeki masing2 kan dapat mana.janji ada usaha.rezeki takkan datang golek golek baik punya depan mata kan.usaha!

TiraPengemis said...

all da best dear :)