May 17, 2012

Baca lah kalau korang blogger....sejati

salam,




korang-korang sedar blog aku dah bertukar wajah jeng3......

sory korang aku dah tak aktif berblog ..ada benda yang aku rasa wajar aku kejar dahulu.....

kepada blogger baru yang sudi singgah my blog say thanks......

mesti tertanya-tanya why aku slow blogging yang kenal aku lah kan aku tak se HOTS kak aten ke kak yuyu ke so on....
with adik john..sahabat itu perlu iklas :)



first memey aku fokus study,mesti korang cakap eleyh tak reti urus masa lah tu..fatin liyana dokter pon boleh...keupayaan manusia lain-lain tak sama k.FINE... haha..


sebab kedua aku slow blog cuz aku rasa ,aku berblog atas dasar shared informtn bukan sebab nak KEJAR POPULAR...

Jadi popular ni susah semua nak tawu pasal kita,
semua nak gooogle sal kita,
semua nak fake jadi kita,
semua nak ngaku kakak adik dan etc,
semua nak wat entry pasal kita...

SORY to said aku tak berapa gemar BODEK blogger,kalu nama nak naik biar lah orang suka aku atas dasar penulisan aku.memey yang akan terasa bila baca apa aku cakap ni.tapi korang fikir masak-masak apa gunanya korang menulis tentang orang yang tak pernah kisah pasal korang.baik korang cita sal diri korang.nasihat khas aku kepada blogger baru.aku tak nak diaowg ikud kesilapan aku tulis entry tentang orang lain untuk naik.bukan korang yang naik tapi orang yang korang create tu yang naik..

KALAU KORANG SUKA DIA KORANG JUJUR TAK PERLU ENTRY BODEK MEMBODEK....

aku tak suka jadi popular sebab..

AUTOMATIK orang sekeliling kita fake dengan kita,
semua baik dgn kita sebab kita top,
dan sepanjang entry kita orang akan cakap awak cantik awak comel...ADAKAH ITU YANG KORANG NAK??

aku rela tak popular asalkan orang sekeliling aku IKLAS dengan aku,dari ramai orang di sekekliling tapi semuanya fake???


so korang fikir sendiri apa yang korang kejar,kenapa korang menjadi seorang blogger...

jangan kejar kehidupan yang fana kejar lah kehidupan yang baqa...

jadi lah manusia yang bangga dengan apa adanya kita

tak perlu jadi orang lain...

setiap manusia tetap ada kelebian yang nyata dan tersirat...

siapa anda..

anda lEBIH TAHU......

5 comments:

Asyiqin Haulisah said...

yup setiap blog ada kekuatannya sendiri.

Mrs | Mr. AniK said...

dah lama tak singgah CWL cz awk pon lame tak de muncul kat Dashboard tu..

anyway...blajae leklok taw..

jgn nakal2..hehheehhe

eZmALiZa said...

setuju dgn ayat cik wanie....tak perlu jadi org lain..jadi diri sendiri...jgn hipokrit...kan3?? :)

Ainn Hazwany said...

betul ! sahabat itu perlu ikhlas :)

man said...

ooo kita pakai idea sendiri ye buat blog