Nov 15, 2012

sahabat backstaber

salam...


gambar hiasan semata2...


hai korunk sihat? ...
herm harini tetibe pas makan kitKat yummy..aku rasa feel nak tulis dengan feeling yum yum....


ok start ...korunk tawu tak apa tu sahabat backstabber???
which meanss... kawan tikam menikam hahaha.....
aku rasa semua penah alami benda ni .sangat bohong kalau cakap tidak right?
even depan kita dia senyum meleret..belakang? HAmpas je kan.

apa yang aku belajar tentang sahabat backstaber aku akan hadapi dengan cool relax dan tak melatah tak tentu pasal aku layannnnnnn je ..hehehe...

sometime kita kena muhasabah diri juga y? jadi macam ni ..y org tak suka kita.kita kena sedar cari kesalahn kita terlebih dahulu sebelum asyk salahkan org lain.
biasa laa kalu kita tak find out what problem..kita tak tawu.jadi betulkan diri sendiri terlbeyh dulu.

pesanan aku senang je..ignore je kawan-kawan macam tu
bcuz ramai lagi nak kawan dgn korang
one day ko akan berseorangan juga.
if one day ko masuk penjara ko rasa diaowg nak jenguk ko?
tak demakne kalu ada bagus laa
kad dunia ni kita kena berdikari ..
tak semua kita bole bergayut dekat orang..

tak guna nak membalas semua kejahatan orang lain 
sebab one day ..dia back to our..
so juz biar je. fahimtum?





p/s: belajar hadapi apa yang ada..sambil cool  beby~

2 comments:

Masmira Masri said...

kekekeke.mmg wajib sorang mesti ade 1 kwn cenggini..btol2 buat dunno jer da mmg perangai dia mcm tu kn..

done follow...jemput singgah n follow sini http://myaleo.blogspot.com/2012/11/konvo-cik-nadia-masri.html

syakirah izwanie said...

Betul tu. Akhirnya nanti kita keseorangan juga. Ya, kita kena cari kesalahan diri sendiri dulu. Sahabat itu juga sepatutnya bertindak bijak. Dia tidak seharusnya meminggirkan kita kalau ada masalah. Dia perlu jujur supaya kita tahu kesalahan kita dan untuk berubah.