Sep 26, 2013

Macam mana nak buat roti pizza yang sedap dan gebu.


salam

                              nampak tak piza naik gebu.....


bahan-bahan roti pizza

2 sudu keci mauripan @ yeast
1 1/2 air suam
secubit gula
4 cawan tepung gandum
1 sudu kecil garam
1/4 cawan olive oil 


cara-cara 

1. yeast atau mauripan  campurkan dengan 1 sudu kecil gula dgn air suam.biar sehingga berbuih .
2.Masuk kan tepung tadi korang ayak-ayakan dia  tak nak pun takpe. buat lubang tengah-tengah tepung tu.
3. masukan yeast tadi,gula n semua dekat lubang tepung tu
4. korang jangan gaul guna tangan amek pisau korang cincang sampai tepung tu sebati tak melekat.
5. Then uli buat doh (tips uli tolak kedepan .campak...uli)



                             ala- ala puas bermain play doh .tutup doh dengan kain lembab tunggu hingga naik ok!

masa naik gebu ni kan jangan terus uli .kita nak buang angin dia. kita tumbuk dia dush.....


inti pizza

BEBAS BERHAK KREATIVITI SENDIRI




ni inti yang cwl buat...kuah dia ala-ala spegety tapi pedas....

OPPSSS :

AMARAN BEFORE LETAK INTI CUCUK SELURUH DOH BEFORE LETAK INTI.

BAKAR SELAMA 40 MINIT OKEH!


dah bakar nati dia keluar warna macam ni ... haaaaa <3 <3 <3


nampak tak kegebuaaaannnn roti sedap hingga menjilat jari .boleh makan bersama yang tersayang <3 <3


apa-apa kecurigaan atau soalan boleh drop comment.

selamat mencuba.peace yooo












6 comments:

luqman zakaria said...

yumyum :) hehe..xyah g pizza pasnih..heeh

wardah said...


Assalamualaikum..salam ziarah!!

SEdapnya...dah lama jugak tak buat pizza ni..

Jemput ziarah blog saya ;)
http://supplementforall.blogspot.com

Zinedine Zaiddin said...

mak oii pedih mata tgk layout background blog terang benderang -,-

From: Bila Karipap Boleh Bercakap

Ku Azniza said...

sedapppppnya. kalao bau ni lagi la sedap

muhd fitri said...

Assalamualaikum, Suhu nak guna berapa darjah yee?

muhd fitri said...

assalamualaikum, Berapa suhu nak guna untuk bakar pizza yeaa?